Zadaniem Rady Rodziców jest:
  1. Pomoc w opracowaniu programu rozwoju przedszkola, jego bazy i wyposażenia.
  2. Organizowanie prac użytecznych wykonywanych przez rodziców na rzecz przedszkola.
  3. Gromadzenie funduszy z dobrowolnych składek rodziców i z innych źródeł oraz ich wydatkowanie zgodnie z potrzebami przedszkola i dzieci.
  4. Udział w organizowaniu działalności kulturalnej, artystycznej, turystycznej i sportowej dzieci.
  5. Opracowywanie i uchwalanie planu finansowego Rady Rodziców na dany rok szkolny.
  6. Przekazywanie rodzicom dzieci uczęszczających do przedszkola informacji o udzielaniu pomocy na rzecz placówki oraz działalności finansowej Rady Rodziców.
Zadania z zakresu działalności finansowej Rady
  1. Fundusze rady rodziców powstają z dobrowolnych składek rodziców.
  2. Wysokość składki na rzecz rady rodziców ustala się na zebraniu ogólnym rodziców.
  3. Rodzice mogą indywidualnie zadeklarować wyższą lub niższą składkę od ustalonej.
  4. Rodzice mogą wpłacać ustaloną składkę w jednej lub kilku ratach.
  5. Pieniądze przyjmowane są według zbiorczych list grupowych.
  6. Rada rodziców ustala preliminarz wydatków na dany rok szkolny.
  7. Zasady wydatkowania funduszy Rady Rodziców określa "Regulamin Rady Rodziców".
  8. Fundusze rady rodziców przeznaczone są na upominki, dopłaty do imprez okolicznościowych, teatrzyków, koncertów, wycieczek oraz na zakup zabawek, pomocy dydaktycznych i wyposażenia przedszkola.