Zadaniem Rady Rodziców jest:
- Pomoc w opracowaniu programu rozwoju przedszkola, jego bazy i wyposażenia.
- Organizowanie prac użytecznych wykonywanych przez rodziców na rzecz przedszkola.
- Gromadzenie funduszy z dobrowolnych składek rodziców i z innych źródeł oraz ich wydatkowanie zgodnie z potrzebami przedszkola i dzieci.
- Udział w organizowaniu działalności kulturalnej, artystycznej, turystycznej i sportowej dzieci.
- Opracowywanie i uchwalanie planu finansowego Rady Rodziców na dany rok szkolny.
- Przekazywanie rodzicom dzieci uczęszczających do przedszkola informacji o udzielaniu pomocy na rzecz placówki oraz działalności finansowej Rady Rodziców.
Zadania z zakresu działalności finansowej Rady
- Fundusze rady rodziców powstają z dobrowolnych składek rodziców.
- Wysokość składki na rzecz rady rodziców ustala się na zebraniu ogólnym rodziców.
- Rodzice mogą indywidualnie zadeklarować wyższą lub niższą składkę od ustalonej.
- Rodzice mogą wpłacać ustaloną składkę w jednej lub kilku ratach.
- Pieniądze przyjmowane są według zbiorczych list grupowych.
- Rada rodziców ustala preliminarz wydatków na dany rok szkolny.
- Zasady wydatkowania funduszy Rady Rodziców określa "Regulamin Rady Rodziców".
- Fundusze rady rodziców przeznaczone są na upominki, dopłaty do imprez okolicznościowych, teatrzyków, koncertów, wycieczek oraz na zakup zabawek, pomocy dydaktycznych i wyposażenia przedszkola.